مفهوم وارونه از آزادی زن در غرب

عرضه جذابیت های جنسیتی زن در غرب؛ رویگردانی از دین و غرق شدن در فساد اخلاقی است

عضو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: آزادی در نگاه غرب یعنی پشت پا زدن به حکم محکم عقل، رویگرداندن از دین و غوطه ورشدن در فساد اخلاقی. متاسفانه در فرهنگ غرب برنامه ریزی برای فساد انسان، فرهنگ دشمنی و بغضی با ارزش های زن در جریان است.
عرضه جذابیت های جنسیتی زن در غرب؛ رویگردانی از دین و غرق شدن در فساد اخلاقی است
1401/10/28 - 08:51
تاریخ و ساعت خبر:
144542
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، مرضیه خورشیدی در یادداشتی به طنین در خصوص پیامدهای نگرش غلط غرب به زن بیان کرد: شخصیت زن از دیدگاه اسلام در عصر حاضر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. می توانیم با جامعه نگری و تکیه بر شریعت به معرفی شخصیت زن دست پیدا کنیم. شریعت اسلام در روابط انسان ها بر بعد انسانی تکیه دارد لذا مذکر و مونث بودن را ضامن بقای انسانی می داند. اصل و ریشه زنان همچون مردان طهارت و پاکی است.
زن با نقاط قوتی که خداوند در وجود او به ودیعه گذاشته با ایمان عمیق و اتکا به خداوند تبارک و تعالی همراه با عفت و پاکدامنی می تواند فضای اطراف و پیرامونش را نورانیت ببخشد. این زن می تواند در جامعه یک نقش استثنایی را ایفا کند که هیچ مردی قادر به ایفای آن نیست. مثل کوه از استواری ایمان و مثل چشمه ای جوشان از عاطفه، محبت و احساسات زنانه از او تراوش می کند.

خداوند در آیات و سوره های متعددی از جمله حجرات، ابراهیم، انشقاق و نحل، زنان و مردان را در یک نگاه مورد عنایت خود قرار داده است. از نظر خداوند، لازمه رسیدن به حیات طیبه برای زن و مرد دو شرط عمل صالح و مومن بودن است.
آنچه امروز مباحث زنان را کانون توجه خود قرار داده و جایگاه فردی و اجتماعی زنان را به چالش کشیده، بیشتر از همه مباحث مربوط به فلسفه و انسان شناختی است. نقطه تمایز نگاه اسلام و دیدگاه غرب به زن و تاثیر آن در ترسیم چهره زن و بازگو کردن اصول اساسی شخصیت زن در اسلام برای روشن شدن این مطلب ضرورت دارد. متاسفانه در نگرش فکری غرب به شخصیت زن، مبنای غلطی وجود دارد.
در فرهنگ غرب اگر زن بخواهد نمود پیدا کند باید جذابیت های جنسی خود را ارائه بدهد، ارزش هایش را برای خودنمایی عرضه کرده و برای مردان چشم نواز باشد . در حقیقت این آزادی زن نیست بلکه این آزادی مردان هرزه است که از زن مظلوم این بهره را برده اند. در واقع می توانیم بگوییم این مردسالاری است و ظلم، خیانت ، حق کشی، اهانت و تنزل ارزش زن است. ظلمی که در فرهنگ الحادی غرب به زن شده در تمام تاریخ بشریت بی سابقه بوده است.

غربی ها در تمام عرصه های علم، هنر، مالکیت و کار به زن ظلم کرده اند. در فرهنگ اروپایی از دوران قرون وسطی و بعد از آن یعنی در اواسط قرن بیستم زن موجود درجه دوم بود و از قرن 19 که با ایجاد کارخانه های بزرگ توسط سرمایه داران، نیاز به نیروی کار ارزان و بی توقع و کم دردسر به وجود آمد که از زن استفاده شد. دنیای غرب خیال می کند که ارزش و اعتبار زن به این است که عفاف و حجاب خود را کنار بگذارد و با بی بند و باری خود را برای مردان بیاراید که این نگاه، نگاه اهانت به زن است و حکم سقوط زن به حضیض حیوانیت است. غربی ها برای فروش یک کالا و به دست آوردن پول بیشتر، پیکر عریان زن را به نمایش می گذارند که این حرکت خیانت به زن، زندگی و آزادی زن است. آزاد کسی است که به خاطر دنیای مادی قدمی بر روی عزت، ایمان، تقوا و مقام انسانی خود نمی گذارد و خود را از قید شهرت، ثروت و جاه و مقام آزاد سازد.
جالب اینجاست که بحث حقوق زن در چنین فضایی مطرح شد و علارغم تمام شعارها و نمایش های مضحکانه در دفاع از حقوق زن، همواره زنان را در میان امواجی از گرایش ها و امیال های جنسی محصور کردند تا قدرت تفکر برای داشتن جهانی بر اساس کرامت و ارزش های والای انسانی نداشته باشد. اینجاست که متاسفانه فرهنگ غرب با همین نگاه برای زنان پایه گذار بی بند و باری و ابتذال شد و او را وسیله ای برای التذاذ مرد معرفی کرد و اسمش را آزادی زن گذاشت و این بالاترین خیانتی بود که به زنان غرب شد.
از طرفی دیگر وقتی یک نگاه گذرا به فرهنگ اسلامی می کنیم می بینیم که انسان به غیر از ظاهر جسمانی دارای روح و نفس است. قوام انسانیت بشر به روح آن انسان است. زنان در اسلام، پیشگامان حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفت هستند. میدان تلاش و فعالیت علمی، اقتصادی و سیاسی برای زنان کاملا فراهم و تثبیت شده است.

در اسلام زن مالک ثروت خودش است و برای آن تصمیم می گیرد. در اسلام وقتی می خواهند شخصیتی را معرفی کنند از نمونه های خاصی از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت مریم(س) استفاده می کنند.
اسلام زن را به عفت، عصمت و حفظ کرامت انسانی دعوت می کند و این نشان از عزت و کرامت زن مسلمان است. پس اگر بخواهیم برای زن یک قدم حقیقی و اساسی برداشته باشیم و کاری کنیم که زن به وضع مطلوب خودش برسد باید به احکام اسلامی در خصوص زن توجه کنیم. اسلام نگاه درستی به زن، زندگی و آزادی دارد. اسلام مدافع حقوق و شخصیت زن است و نگاه درست به زندگی را تبیین می کند. اسلام زیباترین برداشت و تفکر را نسبت به شخصیت زن دارد.
با این شناخت در دنیای امروز، گرایش به اسلام و حجاب خوشبختانه رشد پیدا کرده است. طبق مطالعات انجام شده، تعداد مسلمانان در آمریکا تا سال 2027 افزایش خواهد یافت و اسلام دومین دین در آمریکا خواهد بود. تعداد جمعیت مسلمانان در کشورهای استرالیا، آلمان، کانادا، اسپانیا و کره نیز در حال افزایش است.
یافتن معنای زندگی مستلزم آن است که قبل از هر چیز بعد مادی و معنوی انسان را بشناسیم. وقتی هدف در بعد انسانیت تعریف شود و زن در جایگاه حقیقی خودش قرار گرفت آزادی در مسیر بالندگی قرار می گیرد و رشد الهی بین زن و مرد تقسیم می شود و نتیجتا زندگی تعریف می شود. هر چه معرفت و علم ما به گفته های قرآنی که مقام انسان را تحت الشعاع خودش قرار داده افزایش یابد متوجه می شویم که زن، زندگی و آزادی را دین مبین اسلام به ما معرفی کرده است.
خبرنگار : فائزه دوس علیوند
انتهای پیام

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عضو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، خوزستان، مرضیه خورشیدی، آزادی در غرب، وضعیت زنان در غرب، تضییع حقوق زنان در غرب،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو