وجدان؛ بزرگترین ثروت پزشک گلستان / قلب پزشکان برای مردم غزه می‌تپد

وجدان، بزرگترین ثروت پزشک گلستانی است و چه زیباست امید مریضی که به دستان شفابخش پزشکان دل بسته است و پزشک با مهارت‌، قدرت خدا را به رخ بندگان می‌کشد.
وجدان؛ بزرگترین ثروت پزشک گلستان / قلب پزشکان برای مردم غزه می‌تپد
1402/08/27 - 08:51
تاریخ و ساعت خبر:
176540
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان، پزشکی فقط یک علم نیست بلکه وجدان است درحقیقت پزشکان، ضامن سلامتی جامعه هستند و قلب پزشکان گلستانی برای مردم غزه می‌تپد.
پزشکان، فرشتگان زمینی هستند که درد جسم را با روح بلندشان التیام می‌بخشند و با علم شان، تلخی بیماری را به شیرینی سلامتی برای بیماران مبدل می‌کنند.
خبرنگار زنان ایران در گفت‌وگوی صمیمی با خانم مهری مهدوی «رئیس مرکز آموزشی درمانی 5 آذر شهرستان گرگان» صورت دادیم.
مهری مهدوی سابقه مشاور امور بانوان در استانداری گلستان، رئیس بیمارستان قائم در فاضل آباد، مدرس دانشگاه آزاد و دانشکده فنی و مهندسی را در کارنامه خود دارد.
وی حمله وحشیانه رژیم کودک‌کش اسرائیل به غزه را محکوم کرد و خاطر نشان کرد: جامعه جهانی بهداشت باید در راستای ارتقای سلامت بشر گام بردارد متاسفانه رژیم جعلی اسرائیل علی رغم اینکه مدعی است صاحب جایگاه علمی در جهان است اکنون شاهد بمباران در بیمارستان‌های غزه و از دست رفتن کودکان و زنان بیگناه توسط این رژیم غاصب هستیم.
رئیس مرکز آموزش و درمانی بیمارستان 5 آذر گرگان با بیان اینکه از دیدن صحنه‌های دلخراش غزه بسیار متاسف می‌شوم، ابراز کرد: جامعه پزشکی دنیا باید به مسئله فلسطین و غزه ورود پیدا کند امیدوارم به زودی شاهد توقف کامل جنگ در غزه باشیم.
مهدوی بر لزوم مسئولیت پذیری افراد در حرفه کاری شان تاکید کرد و گفت: اگر هر شخصی در هر سِمَتی که قرار دارد حس مسئولیت‌پذیری داشته باشد دنیا گلستان خواهد شد من به عنوان یک پزشک سعی کردم هر مسئوليتی که به من محول شد را به نحو احسن انجام دهم.
مهدوی تصریح کرد: در کار پزشکی تلخی و شیرینی‌هایی وجود دارد این حرفه با جان و سلامت مردم در ارتباط است وقتی می‌بینیم برخی از هموطنان در اثر سانحه‌ای جان خود را از دست می‌دهند برای یک پزشک بسیار سخت است که نتواند کاری برای نجات او انجام دهد.
وی ادامه داد: البته در این حرفه تنها تلخی‌ نیست بلکه شیرینی‌هایی هم دارد وقتی بیمار با سلامتی و رضایتمندی بیمارستان را ترک می‌کند لبخند رضایت بیمار باعث شادی و رفع خستگی ما پزشکان می‌شود.
رئیس مرکز آموزش و درمان بیمارستان 5 آذر گرگان ابراز کرد: زمانی یک بیمار اعصاب و روان را درمان می‌کردم که تمام خانواده از او قطع امید کرده و فکر می‌کردند بیمارشان دیگر قادر به زندگی با آنها نیست وقتی این بیمار در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت امید در زندگی آنها سرازیر شد و من از حس خوب آنها انرژی گرفتم.
وی نقطه ضعف جامعه را کمبود مسئولیت‌پذیری افراد دانست و افزود: هر فردی اگر حس مسئولیت پذیری را در وجودش تقویت کند در آینده‌ای نه چندان دور دنیای متفاوت و پیشرفته تری را در جامعه خواهیم دید.
خبرنگار: سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حمایت از مردم غزه، پزشک زن گلستانی، وجدان پزشکی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو