خبرگزاری زنان ایران

آسیب های فردی و اجتماعی ناشی از سقط جنین در زنان

تبریز-آمار سقط جنین در جهان 45 میلیون و در ایران 250-800هزار در سال می باشدکه آمار وحشتناکی می باشد و ممکن است درذهن افراد عملی بسیار ساده و ظاهرا غیر مهم باشد.
آسیب های فردی و اجتماعی ناشی از سقط جنین در زنان
1403/04/02 - 07:20
تاریخ و ساعت خبر:
194692
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ،صحتی در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز در خصوص آسیب های سقط جنین گفت: ابتدا این معنی در ذهن انها تداعی شود که از دست یک فرزند اضافی یا ناخواسته راحت شده ام. ولی در باطن آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت که اگر خانواده ها و زنان محترم جامعه از این آسیب ها و عوارض اطلاع و آگاهی یابند، به احتمال قوی از عمل شنیع خود پشیمان خواهند شد.
بعنوان یک ماما از آسیب ها و عوارض مامایی سقط جنین افزود: آسیب سقط جنین عفونت وسیع مادر، آسیب به امعاء و احشای مادر، سوراخ شدن رحم مادر و حتی مرگ مادر نیز می توان اشاره نمود.
صحتی هدف از نگارش این مقاله آسیب های فردی و اجتماعی سقط جنین در زنان بیان نمود:زمانی که مادر خانواده دست به عمل وقیح سقط جنین میزند، چه خواسته و چه ناخواسته تا مدت ها حتی به جرات میتوان گفت که تا آخر عمر خاطره مربوط به سقط جنین در ذهنش باقی خواهد ماند و همواره از آن واقعه به صورت یک حادثه تلخ در زندگی یاد خواهد کرد و هر حادثه ای را که در طول عمر برای خود و خانواده رخ میدهد به سقط جنین ربط خواهد داد. علاوه بر آن ممکن است مادر تدریجا دچار افسردگی و سندرم غم و اندوه پس از سقط شود که اگر بموقع تشخیص و درمان نشود، ممکن است به سایکوز پس از سقط تبدیل شده ونهایتا مجبور خواهد شد در بخش روانی بستر ی و دارو دریافت کند و معلوم نیست که درمان فوق چقدر طول خواهد کشید که واقعا برای خود مادر و خانواده او دردسر ساز است. از سوی دیگر هم ه میدانیم که اگر روند سقط جنین با آمار فوق ادامه یابد و فرزندآوری نتواند جبران مافات کند، در آینده ای نزدیک با جمعیت سالمند روبرو خواهیم شد که جمعیت جوان آن کشور کم خواهد بود و دیگر نیروی کار برای رشد و پیشرفت کشور وجود نخواهد داشت تا چرخه اقتصادی کشور به چرخش درآید و در نتیجه روزبه روز با افت رشد اقتصادی مواجه خواهیم بود. همچنین زمانی که جمعیت جوان کشور کم و تعدا د سالمند زیاد باشد کشور به راحتی در معرض حملات کشور های بیگانه و دشمن قرار خواهد گرفت و چنین کشوری خیلی زود در معرض سقوط و نابودی خواهد بود .
سخن پایانی:بنابراین تمامی ارگان ها و مسئولین کشور وحتی تمامی اقشار جامعه باید دست به دست هم دهند تا در عین کاهش آمار سقط جنین که کم هم نیست، فرزندآوری را اشاعه داد ه تا بلکه بتوان در سال های آتی اثر مثبت اقدامات انجام شده را مشاهده کر د انشالله.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سقط جنین ، پیامدهای جسمی سقط جنین، پیامدهای روحی سقط جنین ، آسیب های فردی و اجتماعی سقط جنین ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو