مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی:

خبرنگاران بیان گویای جامعه اند که با تصمیم سازی بر رفع مشکلات مردم موثر هستند

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در دورهمی صمیمانه با بانوان خبرنگار شهرستان بیرجند به مناسبت سالگرد تاسیس بسیج رسانه؛ به نقش و وظیفه خبرنگاران در بحث امیدبخشی به جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند با فعالیت خود در مطبوعات، فضای مجازی و صدا و سیما جریان ساز باشند
خبرنگاران بیان گویای جامعه اند که با تصمیم سازی بر رفع مشکلات مردم موثر  هستند
1402/10/25 - 23:08
تاریخ و ساعت خبر:
179056
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان جنوبی، دکتر فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در دورهمی صمیمانه با بانوان خبرنگار شهرستان بیرجند به مناسبت سالگرد تاسیس بسیج رسانه؛ به نقش و وظیفه خبرنگاران در بحث امیدبخشی به جامعه اشاره کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند با فعالیت خود در مطبوعات، فضای مجازی و صدا و سیما جریان ساز باشند.

وی از خبرنگاران به عنوان افسران خط مقدم جبهه فرهنگی نام برد و افزود: آنچه امروز مهم و مورد نیاز جامعه است این است که خبرنگاران در عرصه جنگ نرم و فرهنگی ایفای نقش کنند و در سناریو‌هایی که دشمن در جنگ ترکیبی برنامه ریزی کرده با روایت گری دستاوردها، پیشرفت‌ها و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی خنثی کننده القائات فریب و دروغ‌های رسانه‌ای دشمنان باشند.

بصیری پور، با اشاره به اتفاقات سال گذشته و جنگ رسانه‌ای دشمن، گفت: دشمن برای تضعیف ارزش‌های ملی ما به سمت رویکرد نظریه قدرت جنگ نرم و سخت (جنگ ترکیبی) رفت و با شبهه افکنی و تصویر سازی در فضای مجازی برای تاثیر بر روی فکر و ذهن جوانان و نوجوانان و همچنین زنان برای نیل به اهدافش ورود کرد.

وی به سابقه و تجربه خبری و رسانه ای خود با فعالیت در رسانه‌های استان اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از تجربیات شغلی که کسب کردم به واسطه کار خبرنگاری در ارتباط چهره به چهره با اقشار مختلف مردم، فعالیت در راستای نیاز جامعه و شناخت از وظایف دستگاه‌ها است.

بصیری پور با بیان مولفه‌های سرعت، دقت و تحلیل داده‌ها در حرفه خبرنگاری، بیان کرد: خبرنگاران در طول فعالیت خبری حرفه‌ای خود به اطلاعات زیادی از جامعه شناسی و روان شناسی دست می‌یابند و شناخت محیطی می‌توانند برنامه‌های کاربردی برای رفع مشکلات مردم در پیشبرد اهداف سازمان‌ها ارائه نمایند.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی با اشاره به دستاورد‌های دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان در هشت سال جنگ نابرابر یادآور شد: امروز عرصه‌ی هجمه‌ دشمن تغییر کرده است و در جنگ فرهنگی با تضعیف اراده‌ها، تغییر معانی و نفوذ در پی دستیابی به اهداف خود هستند.

وی به اهمیت رسانه در بصیرت افزایی اجتماعی اشاره کرد و افزود: نقش رسانه و خبرنگاران در بحث امیدآفرینی، بیان دستاورد ها، نشاط اجتماعی و مطالبه گری در رفع مشکلات مردم بر فردی پوشیده نیست و به واسطه پیگیری خبرنگاران بخشی از گره‌های اجتماعی، فرهنگی و خدمت رسانی به مناطق محروم استان و کشور حل شده است و این نشان از نقش خبرنگاران در عرصه خدمت رسانی به مردم در راستای ارتقا، توسعه یافتگی و پیشرفت استان و کشور دارد.

بصیری پور از فکر و قلم خبرنگاران متعهد و انقلابی به عنوان ظرفیتی ارزشمند نام برد و گفت: خبرنگاران به عنوان رابط مردم و مسئولان و چشم بصیر در جامعه می‌توانند نقش مهمی در رفع محرومیت مناطق ایفا نمایند؛ و اقدامات موثر پیشرفت ملی را تبیین کنند.

وی با اشاره به این مهم که نیمی از جامعه را زنان و بانوان تشکیل داده اند، گفت: میزان تأثیرگذاری بانوان و زنان در جامعه بواسطه نقشی که در خانواده دارند بسیار زیاد است.



مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی افزود؛ ازدیدگاه‌های یکایک خبرنگاران استان برای تصمیم گیری، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مرتبط با ماموریت‌های سازمان بسیج جامعه زنان استان استقبال می کنم.

وی از خبرنگاران به عنوان روایتگران امین جامعه یادکرد که می‌توانند برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان به عنوان مشاوران، هیأت‌های اندیشه ورز دیدگاه‌های خود را برای تصمیم گیری صحیح‌تر منتقل کنند.

بصیری پور با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات در سال جاری به تبیین نقش رسانه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی پرداخت و ابراز امیدواری کرد: با حضور گسترده مردم در انتخابات امسال سند زرینی بر افتخارات استان ولایتمدار و انتخاباتی به مراتب قوی تر، پرشور و با حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی، دکتر فاطمه بصیری پور، بسیج رسانه ،بانوان خبرنگار،جریان سازی مطبوعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو