روایت زنی که مردانه تلاش می‌کند/بانوی کارآفرین سمقاوری که ثابت کرد خواستن، توانستن است

در عرصه جنگ اقتصادی کم نیستند زنانی که مردانه تلاش می‌کنند تا بخشی از بار معیشت و درآمد خانواده را به دوش بکشند؛ فاطمه ارجلو نخستین بانوی سمقاوری است که در صنعت مبلمان فعل «خواستن» را با پشتکار صرف کرده است.
روایت زنی که مردانه تلاش می‌کند/بانوی کارآفرین سمقاوری که ثابت کرد خواستن، توانستن است
1401/10/14 - 09:28
تاریخ و ساعت خبر:
144113
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از مرکزی - کمیجان: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های اقتصادی، در جهت پیشرفت کشور است. در این میان، صنایع‌دستی به دلیل مزیت‌های اقتصادی که دارد، می‌تواند در پیشرفت اقتصادی کشور، نقش کلیدی داشته باشد.
تولیدکنندگان به‌خصوص در صنایع‌دستی می‌توانند بافکر خلاق و دستانی توانا، گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز کنند.
به گفته رهبر انقلاب امروز عرصه اقتصاد، به خاطر سیاست‌های خصمانه آمریکا، یک عرصه کارزار است، یک عرصه جنگ است، جنگی از نوع خاص. در این عرصه کارزار، هرکسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است. امروز هرکسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. این جهاد است؛ البتّه جهادی است که ابزار خودش را دارد، شیوه‌های مخصوص خود را دارد، باید این جهاد را همه باتدبیر مخصوص خود و سلاح مخصوص خود انجام بدهند.(01/01/1394)
در این عرصه جنگ اقتصادی کم نیستند زنانی که مردانه تلاش می‌کنند تا بخشی از بار معیشت و درآمد خانواده را به دوش بکشند.
در روستای "سمقاور" کمیجان نیز یکی از این بانوان با غیرت، در عرصه تولید فعالیت دارد؛ بانوی کارآفرینی که دوشادوش همسر و فرزندش در این جبهه اقتصادی تلاش می‌کند.
این بانوی 40 ساله سمقاوری در گفتگو با خبرنگار خپایگاه تحلیلی خبری طنین یاس، از حضورش در این عرصه چنین گفت: همسرم و پسرم همانند سایر اهالی این روستا به کار منبت و مبلمان مشغول هستند.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت چوب و مواد اولیه بر بازار تولید مبلمان نیز بی‌تأثیر نبوده است، گفت: طی سال‌های اخیر افزایش قیمت چوب و مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که خیلی دخل‌وخرجمان با هم هماهنگ نباشد از طرفی سود اصلی در این صنعت هم بیشتر به جیب نمایشگاه‌داران می‌رود.
این بانوی کارآفرین سمقاوری ادامه داد: باتوجه به اینکه اکثر کارگاه‌های این منطقه تنها کلاف خام مبلمان را تولید می‌کنند سود چندانی عایدشان نمی‌شود؛ من برای آنکه از این خام فروشی در کارگاه همسرم جلوگیری کنم در کنارشان به کار رویه‌کوبی مبل مشغول شدم.
ارجلو با اشاره به اینکه تنها بانوی سمقاوری فعال در این عرصه است، گفت: ناگفته نماند به این هنر علاقه زیادی داشتم و همین علاقه بود که باعث شد کار را در کمترین زمان یاد بگیرم؛ برای شروع کار هم در کنار آورده خودمان از تسهیلات بسیج سازندگی نیز استفاده کردم و کار را با قدرت شروع کردیم.
وی افزود: به لطف الهی و تلاش دیگر اعضای خانواده کارگاه طی این چهار سال رونق خوبی گرفته است؛ مهم‌تر اینکه صفر تا صد کار را خودمان انجام می‌دهیم و محصول تولیدی بدون واسطه به دست مشتری می‌رسد و این هم برای ما و هم برای مشتری یک مزیت است؛ تا دو ماه گذشته مکان کارگاه اجاره‌ای بود ولی در حال حاضر نیز مکان از آن خودمان است.
این بانوی سمقاوری در ادامه به سختی‌های کار اشاره کرد و گفت: رویه‌کوبی مبل یک کار سخت و پر زحمتی است، برش ابرهای فشرده و کار با تخم پنبه در این کارگاه‌ها با گرد و غبار زیادی همراه ست ولی در انتها آنچه که تولید شده رضایت مشتری را به همراه دارد برایم کار را لذت‌بخش و خستگی‌ناپذیر کرده است.
ارجلو ادامه داد: مزیتی که حضورم در کارگاه و فعالیت در این عرصه داشته است این بوده که همیشه در انتخاب پارچه به ذائقه بانوان ایرانی آشنا هستم و همین انتخاب رنگ و نوع پارچه باعث شده که تولید نهایی از اقبال عمومی برخوردار باشد و به راحتی به فروش برود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کارگاه به غیر از خودم همسر و پسرم نیز مشغول هستند و دو فرزند دیگر هم وارد این عرصه خواهم کرد تا در کنار هم بتوانیم رونق بیشتری به تولیدمان ببخشیم و ایده‌های نویی را با در کنار هم بودن به منصه ظهور برسانیم.
وی در پایان توصیه‌ای به جوانان کرد و گفت: به جوانان توصیه می‌کنم به دنبال کسب مهارت بروند و در هر عرصه‌ای که علاقه دارند کسب مهارت کنند و بدانند شروع هر کاری سختی و مشقت دارد ولی در نهایت با صرف وقت و انگیزه می‌توانند موفق شوند.
خبرنگار عاطفه محمدی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اشتغالزایی، زنان کارآفرین، اقتصاد مقاومتی، استان مرکزی، بانوی کارآفرین سمقاوری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو