در گفت وگو با مشاور دینی خانواده مطرح شد

اهمیت نقش پدر و نوع تعامل او با مادر خانواده در تربیت دختر

مشاور دینی خانواده و استاد حوزه درباره نقش مشارکتی پدر در تربیت دختران با بیان اینکه مهمترین مسئله، ایجاد محیطی همراه با آرامش و احترام برای مادر است، گفت: در خانواده‌ای به دور از تنش که مادر در آن دارای جایگاه و صاحب ارزش است،قطعا می‌تواند با فراغ بال وامید بیشتری نسبت به تربیت فرزندان تلاش می شود.
اهمیت نقش پدر و نوع تعامل او با مادر خانواده در تربیت دختر
1401/11/26 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
145234
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از بوشهر، ۱۵بهمن ماه مصادف با میلاد امام علی(ع) به روز پدر نامگذاری شده است، با توجه به نقش اساسی پدر در خانواده و تاثیر آن بر دختران بر آن شدیم تا گفت‌وگویی با طیبه روان بد مشاور دینی خانواده داشته باشیم تا از نقش پدر در خانواده و تاثیرات تربیت پدر بر فرزند دختر آگاه شویم و آن را بررسی کنیم.
گفت و گوی ما با این سوال که آیا تربیت فرزند دختر در خانواده مخصوص مادر است یا پدر آغاز شد؛ روان بد در پاسخ به این سوال گفت: تربیت فرزندان چه دختر و چه پسر اختصاصی به یکی از والدین ندارد بلکه هر دوی آنها نقشی اساسی دارند و برای رسیدن به تربیت ایده‌آل هردوی ایشان تلاش کنند.
وی در ادامه به نقش پشتیبانی و حمایتی پدر از دختر خود و چگونگی ایفای این نقش اشاره کرد و افزود: با آگاهی لازم و شناخت روحیه لطیف فرزند دختر خود و نوع جنس محبتی که دختر در هر سنی از پدرش انتظار دارد و نیاز سنجی او می‌تواند نقش حمایت کننده ذاتی را که خداوند در وجودش نهادینه کرده عملی کند؛ خصوصا برای خانواده خود بیشترین تاثیر گزاری را داشته باشد لذا دختران با تکیه بر پشتوانگی پدر و صمیمتی که می‌تواند از او دریافت کنند حرف شنوی بیشتری را نشان می‌دهند و حتی تمام شخصیت پدر را در انتخاب همسر آینده شان نیز در نظر می‌گیرند.
این مشاور خانواده اظهار کرد: اولین و مهمترین مسئله در نقش مشارکتی پدر در تربیت فرزند دختر، ایجاد محیطی همراه با آرامش واحترام برای مادر هست چرا که خانواده‌ای که مادر در آن جایگاه دارد و صاحب ارزش می‌باشد و همچنین به دور از تنش و جدل قطعا می‌تواند با فراغ بال وامید بیشتری نسبت به تربیت فرزندان تلاش شود.
وی ادامه داد: و قدم بعدی در این نقش مشارکتی ایجاد ارتباط کلامی و رفتاری مناسب با اهل منزل به دور از تهدید، سرزنش، تحقیر، ترس و عوامل تنش زا و مسائلی است که شخصیت انسان را تربیت میکند و همچنین قدم سوم شناخت نیاز همسر و فرزندان و تلاش در راستای تامین آنها است.
روان بد وظیفه پدران را در تربیت اجتماعی فرزند دختر بررسی و تصریح کرد: آگاهی دادن از مسائل مختلف اجتماعی و آموزش طریقه ارتباط صحیح و موثر با همسن و سالان فرزند خود، بازی‌های گروهی با آنها و دورهمی خانوادگی از عوامل موثر در تربیت دختران است.
معاون پژوهشی حوزه علمیه بیان داشت: والدین می‌توانند با نجات فرزندشان از تک فرزندی و دو فرزندی، به جا آوردن صله رحم، بازی‌های جنبشی، خلاقانه و دسته جمعی، قرار دادن فرزند در جمع همسالان خود می‌توانند بر تربیت اجتماعی دختر خود تاثیرگذار باشند.
وی در پایان تاکید کرد: از آن جهت که گرایش به جنس مخالف خصوصا در سنین نوجوانی بیشتر هست، پدر به عنوان یک تکیه‌گاه و حمایت کننده عاطفی، مالی و رفتاری می‌تواند تامین کننده محبت برای فرزندش باشد و تامین سلامت روانی خانواده را نیز فراهم کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تربیت فرزند، نقش پدر در تربیت فرزند، نقش مادر در تربیت فرزند، تربیت اجتماعی کودکان، تربیت دختران
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو