ولایت مداری را از بانوان عاشورایی بیاموزید

امام جمعه موقت مشهد و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در اجتماع بزرگ رهروان زینبی شهرستان طرقبه شاندیز در جوار بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام گفت: اگر می خواهید ولایت مداری را یاد بگیرید به شب عاشورا نگاه کنید و ببینید رابطه زن عاشورا با رهبر و امامش چگونه بوده است، تسلیم و مطیع محض امام زمانش و شما نیز به عنوان یک زن مستقل و آزاد مثل یک فرشته نجات به رهبری نگاه کنید و تسلیم باشید و حرف هیچکسی را بر حرف او مقدم ندارید.
ولایت مداری را از بانوان عاشورایی بیاموزید
1402/05/09 - 18:20
تاریخ و ساعت خبر:
151939
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان رضوی: حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در اجتماع بزرگ رهروان زینبی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان شهرستان طرقبه شاندیز در جوار بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهما السلام بیان کرد: هر سال عاشورا با شور، آگاهی، اشتیاق و با عشق بیشتری برگزار می شود ما به عاشورا نیازداریم مثل نیاز همه موجودات زنده به آب که حیات و زندگی ما، رشد و بزرگ شدن ما به خداوند نزدیک شدن ما به آب حیات عاشورا است.
وی با بیان اینکه امام(ره) با الهام از عاشورا موفق شد حادثه ای عظیمی در دنیا که همان انقلاب اسلامی است را رقم بزند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) یک جامعه خفته بی تحرک را اینگونه به تحرک و حرکت وا داشت بعد از چند ده سال که آمریکا ایران را زیر سلطه خود داشت یک مرتبه حرکت کرد و آنها را اخراج کرد.

وی با اشاره به اینکه پرنده انقلاب اسلامی ایران با دو بال در حرکت است یکی بال شهادت است و دیگری بال انتظار ولی عصر است، اظهار کرد: این دو بال آنقدر این امت را بالا برده است که آمریکا نمی تواند آن را شکار کند و همه اینها به برکت عاشورا است.
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بدانیم که شخصیت یک زن چیست باید در عاشورا به دنبال آن باشیم، بیان کرد: شخصیت واقعی یک زن و یا یک مرد را باید در عاشورا دید که انسانها و شخصیت های درجه یک در آن به نمایش گذاشته شده اند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: اگر بخواهیم آن شخصیت و من واقعی خود را پیدا کنیم همان منی که ما را از حیوانات جدا کرده و ما را خلیفه خدا و اشرف مخلوقات قرار داده باید به عاشورا نگاه کرد و فقط در عاشورا می شود چهره یک انسان باشخصیت را پیدا کرد.
وی با تاکید بر اینکه شخصیت زن عاشورا واقعی است و چند پایه دارد، تصریح کرد: یک زن عاشورایی، زن بامعرفت، آگاه و با دانش است اگر زینب در حادثه کربلا شرکت می کند نه به خاطر اینست که خواهر حسین است بلکه به خاطر اینکه زینب است و می داند باید در این حادثه شرکت کند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به حضور وهب، مادرش وتازه عروسش در حادثه کربلا افزود: مادر وهب او را تشویق به جهاد و شهادت کرد و یک زن بیابان گرد از همه جا دور به فرزندش گفت من احساس می کنم اینجا خون می خواهد فقط شهادت می خواهد و همچنین همسر وهب که ایمان داشت به شهادت و بهشت رفتن همسرش از او تعهد گرفت به تنهایی به بهشت نرود، اینها زنان عاشورایی هستند اینها شخصیت واقعی یک زن است.
وی با اشاره به نمونه دوم حضور زنان عاشورایی در کربلا، اظهار کرد: پسر جوان یکی از صحابی پیامبر با همسرش در کربلا بود و شب عاشورا که امام به یارانش فرمودند زنان را از صحنه خارج کنند همسر این مرد گفت من از اینجا هرگز نمی روم و در کنار زینب دخترعلی می مانم این زن هم از زنان عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در ادامه به نمونه سوم از زن عاشورایی اشاره و بیان کرد: روز عاشورا امام حسین(ع) در وسط میدان است و همه به شهادت رسیدند اما یک نوجوان به یکباره به طرف میدان آمد امام فرمودند این نوجوان را برگردانید اما نوجوان گفت این شمشیر را مادرم به دستم داده است و گفته به میدان برو و از امام حمایت کن، مادر این نوجوان هم یک زن عاشورایی و زن واقعی است.
وی در ادامه به ماجرای حجاب اشاره و بیان کرد: این همه اصرار دشمن بر بی حجاب کردن زنان داستان دارد آنها می خواهند ضربه بزنند می خواهند شما با بی حجابی به شهدا و خانواده شهدا بی اعتنا باشید، دقت کنید مسئله حجاب شوخی نیست مواظب باشید.
امام جمعه موقت مشهد و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: برای اینکه انگلیس بتواند بر ایران حاکم باشد و همه چیز ایران را غارت کند به رضاخان ۲ دستور دارد یک مرکزی که دین مردم و ایمان مردم را تزریق و تغذیه می کند یعنی روحانیت را قلع و قمع کنند و دیگری برای اینکه مردم لاابالی شوند به فکر نسل و کشور و غیرت نباشند بی حجابی را رواج دهد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نیت خیر که ندارد به فکر ضربه زدن است، افزود: بدانید هیج جای دنیا مثل ایران به دین خدمت نکردند در هیچ کجای دنیا کشوری اسلامی نداریم که ۳۰۰ هزار شهید به خاطر دین داده باشند، مسلمان که در دنیا زیاد است اما این ایرا
است که ۳۰۰ هزار جوان برای حفظ دین خدا داده است پس قدر خود را بدانید و آگاهی زن عاشورایی را پیدا کنید.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تاکید کرد: اگر می خواهید ولایت مداری را یاد بگیرید به شب عاشورا نگاه کنید و ببینید رابطه زن عاشورا با رهبر و امامش چگونه بوده است، تسلیم و مطیع محض امام زمانش و شما نیز به عنوان یک زن مستقل و آزاد مثل یک فرشته نجات به رهبری نگاه کنید و تسلیم باشید و حرف هیچکسی را بر حرف او مقدم ندارید.

وی با بیان اینکه اینها اصل است حجاب اصل است و ولایت اصل است، اظهار کرد: با این شرایط به عاشورا نگاه کنید و عاشورا برای خود نگه دارید از عاشورا جدا نشوید.
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه پایه دوم شخصیت زن، استقلال و اراده آزاد است، بیان کرد: شما به عنوان یک زن مسلمان حق تصمیم گیری اسلامی را دارید و آزاد هستید که در مورد نماز و روزه خود تصمیم بگیرید و یا خودتان به انقلاب اسلامی عشق بورزید و در صحنه های انقلاب اسلامی آنجایی که لازم است وارد شوید.

وی با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات زن عاشورایی توجه به خدا است و یک لحظه هم از خدا فراموش نمی کند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) زمانی که با کاروان بازماندگان کربلا را به پشت دیوارکوفه رسیدند، با آن همه مصیبت و سختی که به او رسیده بود در حالی که از نیمه شب گذشته بود اما زینب کبری(س) رو به قبله ایستاد و نماز قافله شب خواند، زن عاشورایی دلی دارای توکل به خداوند دارد.
خبرنگار/ دوست حصار
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام جمعه موقت مشهد،عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان،اجتماع بزرگ رهروان زینبی،شهرستان طرقبه شاندیز ، زنان عاشورایی، خصیصه زنان عاشورایی، ولایتمداری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو