به همت قرارگاه ازدواج آسان مشهد، ۷۵ پایگاه مشاوره در مساجد ۱۳ منطقه شهری ایجاد شد/هدف این قرارگاه هدایت محلات به سمت مسجد محوری است

مدیر اجرایی قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری مشهد گفت: هدف اینست که محلات را «مسجد محور» کنیم، قرارگاه در چهار کارگروه؛ همسان گزینی، مشاوره و آموزش، فرزندآوری و تسهیل گری در مساجد۱۳ منطقه مشهد با ایجاد ۷۵ پایگاه درحال خدمات رسانی فرهنگی به مردم است، ۱۴ مسجد را نیز به سفره عقد مجهز کردیم و در۶ مسجد نیز جشن ازدواج داشتیم که حدود ۵۰ زوج در ایام هفته وحدت در این مراسم شرکت کردند.
به همت قرارگاه ازدواج آسان مشهد، ۷۵ پایگاه مشاوره در مساجد ۱۳ منطقه شهری ایجاد شد/هدف این قرارگاه هدایت محلات به سمت مسجد محوری است
1402/07/26 - 10:27
تاریخ و ساعت خبر:
175157
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فاطمه جلال الدینی(سروش) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه «قرارگاه ازدواج آسان» زیر نظر امور مساجد و اداره اوقاف و امور خیریه فعالیت دارد، اظهار کرد: هدف ما این است که محلات را «مسجد محور» کنیم، قرارگاه در مساجد و در چهار کارگروه خدمات را به مردم ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: کارگروه های همسان گزینی، مشاوره و آموزش، فرزندآوری و تسهیل گری در حال حاضر در مساجد ۱۳ منطقه شهری مشهد با ایجاد ۷۵ پایگاه در حال خدمات رسانی فرهنگی به مردم است و به لطف خدا این پایگاه ها در حال افزایش است.
مدیر اجرایی قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری مشهد با اشاره به برگزاری جشن ازدواج در مساجد شهر، اظهار کرد: تعداد ۱۴ مسجد را به سفره عقد مجهز کردیم که در ۶ مسجد نیز جشن ازدواج داشتیم و حدود ۵۰ زوج در ایام هفته وحدت در این مراسم شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تمام رابطین قرارگاه دوره های آموزشی را طی کرده اند تا بتوانند بهتر فرهنگ سازی داشته باشند، تأکید کرد: در قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری سعی بر اینست که فرهنگ صحیح خواستگاری و مشاوره قبل از ازدواج را نیز داشته باشیم.
سروش با بیان اینکه برای افرادی که به مشاوره مراجعه می کنند مشاوره های قبل از ازدواج شامل؛ ۲ تست و سه تا چهار جلسه مشاوره است، افزود: برای خانواده های کم برخوردار رایگان و برای خانواده ها در سطح متوسط و خوب نیز با ۵۰ درصد تخفیف خدمات مشاوره است.
وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده بعد از ازدواج برای زوجین اشاره و اظهارکرد: برای این عزیزان طرح هایی مثل:«زندگی به سبک رضوی» از آستان قدس، طرح« باهم» از شهرداری مشهد، «شکوه همسری» از سازمان تبلیغات اسلامی جهت قوام زندگی مشترک معرفی می شوند و بنا به درخواست زوجین ثبت نام انجام می شود.
مدیر اجرایی قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری مشهد، با اشاره به اینکه کانال آموزشی «همسان گزینی رویش» با بیش از ۴ هزار نفر عضو در پیام رسان های داخلی فعالیت دارد، تأکید کرد: همه سعی و تلاش ما بر اینست که مهارت های لازم به خانواده ها و افراد مجرد ارائه شود، امیدواریم جوانان عزیز بتواند یک ازدواج آگاهانه، آسان، پایدار و موفق داشته باشند.

سروش در ادامه با اشاره ملاک های اسلام برای انتخاب همسر بیان کرد: هر اندازه زن و مرد قبل از ازدواج اطلاعات صحیح تر و دقیق تری نسبت به یکدیگر داشته باشند، بهتر می توانند برای یک زندگی پایدار برنامه ریزی کنند.
وی تصریح کرد: نگاه اسلام به ازدواج خیلی دقیق و کامل است، به طور خلاصه می توان به ملاک های متدین بودن، اصالت خانوادگی داشتن، عاقل بودن، سلامت جسم و روان، زیبایی و جذابیت و داشتن مهارت و دانش زندگی اشاره کرد که اسلام خیلی جدی این ملاک ها را برای ازدواج در نظر دارد.
مدیر اجرایی قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری مشهد، در پاسخ به این سوال که آیا در جامعه کنونی این ملاک ها استفاده می شود، اظهار کرد: می توان گفت بله و هم خیر، یعنی همه علاقمند هستند که این ملاک ها را رعایت کنند اما در عمل اینگونه رفتار نمی کنند، ما در ازدواج با چند دسته خانواده روبرو هستیم؛ بعضی از خانواده ها خود را درگیر ظواهر و مادیات می کنند و از اصل انتخاب آگاهانه غافل می شوند.
وی، تصریح کرد: تعداد خانواده هایی که در مجموع همه ملاک ها را مد نظر می دهند کم است، اما هرچه به این معیارها بیشتر توجه شود ازدواج هم پایدار تر خواهد بود.

سروش با اشاره به اینکه در زمان ازدواج علاوه بر نظرات و معیارهای شخصی باید معیارهای دینی خود را هم در نظر داشته باشیم، افزود:ملاک و معیارهای انتخاب همسر در اسلام می تواند به انتخاب دختر و پسر کمک بزرگی داشته باشد، انتخاب درست منجر به ایجاد یک هماهنگی و تعادلی می شود که با وجود این تعادل، سایر امور و مشکلات به راحتی قابل حل می شوند.
وی با اشاره به آسیب هایی که در حال حاضر، بسیاری از زوجین در زندگی مشترک با آن درگیر هستند، بیان کرد: این موارد به عدم توجه و دقت در ملاک های انتخاب همسر بر می گردد، متاسفانه خانواده از ذوق ازدواج فرزند مراحل شناخت، تحقیق و مشاوره را جدی نمی‌گیرند، بعد از این انتخاب اشتباه دچار مشکلاتی می‌ شوند که تازه چشم و گوش آنها باز می شود.

مدیر اجرایی قرارگاه ازدواج آسان و فرزندآوری مشهد، اظهار کرد: ما همیشه به جوانان مجرد و خانواده ها توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم به ازدواج، دوره مهارت آموزی قبل از خواستگاری و ازدواج را بگذرانند و یا کتابهایی که در این زمینه است را مطالعه کنند.
سروش با اشاره به اینکه متاسفانه برای ازدواج و تشکیل یک زندگی مشترک به آموزش قبل از آن اهمیت نمی‌دهیم، اظهار کرد: خیلی وقتها بدون آگاهی و شناخت واردخواستگاری و ازدواج می شویم، در حال حاضر بر مشاوره قبل و حین ازدواج خیلی تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: جوانان عزیز ما می توانند هم درکارگاه های آموزشی شرکت کنند و هم کتاب های مربوط به این موضوع رو مطالعه کنند.
انتهای پیام/ دوست حصار

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قرارگاه ازدواج آسان مشهد،قرارگاه هدایت ، مسجد محوری ، همسان گزینی، مشاوره و آموزش، فرزندآوری و تسهیل گری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
خراسان رضوی
V
آرشیو