صحبت‌های دلنشین اعتکاف اولی‌ها؛

«اعتکاف»، شکستنِ قفسِ نفس و تمرینِ خودسازی است

اعتکاف یعنی بریدن از هوای نفسانی و متصل شدن به اعمال الهی است اعتکاف فرصتی است برای شکوفا شدن و درحقیقت بهترین بهانه برای رسیدن به فطرت رحمانی است.
«اعتکاف»، شکستنِ قفسِ نفس و تمرینِ خودسازی است
1402/11/06 - 21:43
تاریخ و ساعت خبر:
189384
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - به گزارش خبرگزاری زنان ایران از گلستان، سه روز خلوت با خدا، سه روز راز و نیاز، سه روز روزه و نماز و خواندن قرآن را در اعتکاف تجربه می‌کنی در حقیقت این سه روز عید تطهیر معتکفین است سه روز دل کندن از دنیا و دل سپردن به افلاک تجربه بسیار شیرینی است که نصیب هرکسی نمی‌شود.
اعتکاف، لحظات ناب با خدا بودن را تجربه می‌کنی هر کس از روی ایمان و برای خدا معتکف شود گناهان گذشته‌اش بخشیده خواهد شد و چقدر باشکوه است که در آشکارترین جشن خدا که همان 13 رجب الی 15 رجب است شرکت کنی و مهمان ویژه خدا شوی و در یک کلام اعتکاف یعنی پله پله صعود تا ملاقات خدا است.
برای تهیه گزارش اعتکاف به مسجد اباعبدالله الحسین «ع» شهرستان گرگان رفتم؛ اینجا هرچه هست بندگی است هرکس گوشه‌ای از مسجد تکیه داده و یا مشغول ذکر خواندن و دعاست یا کتاب مقدس قرآن را تلاوت می‌کند البته تعدادی هم مشغول استراحت بودند.
اینجاهمه با این هدف به مسجد آمده بودند تا به دور از هیاهوی همیشگی زندگی دنیایی و مادی به نور خدا متصل شوند و ناب ترین لحظات بندگی را تجربه کنند.

کوثر شهرآبادی یک نوجوان 20 ساله‌ای است که برای نخستین بار است لذت معتکف شدن را تجربه می‌کند او می‌گوید: اعتکاف یعنی نزدیک شدن به معبود یعنی تقرب جستن به خداوند متعال و لذت بردن از لحظات ناب بندگی است.
این بانوی نوجوان گرگانی ادامه داد: من به همراه مادر و خواهرم در این مسجد معتکف شدیم تا طعم شیرین بندگی کردن برای یگانه معبود را تجربه کنیم مشوق من در این مسیر خواهرم بود او سال گذشته اعتکاف را انجام داده بود و از زیبایی‌های آن برایم تعریف کرد و من مشتاق شدم امسال در این مسجد معتکف شوم.
شهرآبادی گفت: شور و هیجان نوجوانان کم‌سن و سال‌تر از خودم را که می‌بینم با وجود آنکه شاید از لحاظ حجاب کمی با هم تفاوت داریم مثلا من چادری و محجبه هستم و تعدادی از آنها مانتویی ولی حضور آنها در اعتکاف و خواندن نماز و قرآن و گرفتن روزه و ... من را به وجد آورد که سال‌های آینده نیز در اعتکاف شرکت کنم.

یسنا علینقیان اولین بار است که در اعتکاف شرکت می‌کند او 13 سال دارد و حضور در اعتکاف را یک فرصت بی‌نظیر برای بندگی کردن می‌داند.
این نوجوان 13 ساله گرگانی ادامه داد: از همه هم سن‌و‌سالهای خودم دعوت می‌کنم در این مسیر نورانی شرکت کنند تا لذت حضور در اعتکاف را نچشید نمی‌توان آن را وصف کنید فقط می‌توانم بگویم معتکف شدن یک حس بسیار دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است.

فاطمه علینقیان 14 سال دارد و در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان ایران افزود: خیلی خوشحالم که در اعتکاف شرکت کردم و از اینکه توانستم با خدای خودم ارتباط بیشتری برقرار کنم بسیار خرسندم.
این نوجوان گرگانی که برای نخستین‌بار است که حس معتکف شدن را تجربه می‌کند، ادامه داد: در این روزها توانستم دوستان بسیاری را پیدا کنم علاوه بر اینکه ارتباطم با خدا، قرآن و مسجد بیشتر شد ارتباط با همسن‌و سالانم در مسجد برایم بسیار نشاط‌آور بود.

کیمیا شهرآبادی 12 سال دارد که حس خوب خلوت کردن با خدا را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند و می‌گوید: من در اعتکاف شرکت کردم تا با خدای خودم خلوت کنم یادم هست سال گذشته از خدا حاجتی را خواستم و خدا آن حاجت مرا برآورده کرد به همین دلیل برای قدردانی از خدا اینجا آمدم و در این مکان نورانی معتکف شدم و قطعا سالهای آینده هم با شور و هیجان شرکت خواهم کرد.
به گزارش زنان ایران، در دنیای امروزی که دشمن سعی دارد با نشان دادن بدحجابی و شل حجابی جوانان ما، ایران را ملتهب و فاصله گرفته از انقلاب نشان دهد دیدن منظره زیبا و دلنشین معتکفین اولی در مسجد را که اکثر آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند را می‌بینیم ناخودآگاه به برکت وجود انقلاب پی می‌بریم.
گزارش: سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اعتکاف،شکستن نفس نفس،تمرین خودسازی،صحبت‌های اعتکاف اولی‌ها، گزارش سمیرا رجبی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گلستان
V
آرشیو